Možná dokonce i recenze : Kaleido star

18. října 2008 v 13:45 | Prezident Komáčo alias Lirael |  Recenzičky k růzdným anime...
Tohle dílo jsem stvořila před nějakou dobou pro jeden časopis XD, a jsem s ním víceméně spokojená, tak vám ho sem dám XD...

Nikdy jsem zrovna neholdovala příběhům o lidech (zpravidla se jedná o hlavní hrdiny), kteří si jdou za svým cílem, aniž by jim v životě objevil nějaký problém či nepřítel. Můžu však s klidem říci, že Kaleido star určitě nezapadá do škatulky pohádek o dokonalé cestě bez překážek.
Hned na začátku potkáváme hlavní hrdinku, sedmnáctiletou dívku jménem Sora Naegino, která tu svou cestu právě zahájila. Přilétá totiž do Ameriky, aby si splnila svůj dávný sen - úspěšně projít konkurzem a stát se součástí souboru světoznámého cirkusu Kaleido stage. Ovšem, jak se říká, začátky nikdy nejsou jednoduché, o čemž se přesvědčí na vlastní kůži hned po přistání, a to několikrát. Nejprve zjistí, že se ztratila, poté jí někdo ukradne zavazadla a k tomu všemu se její nohy stanou předmětem zájmu jakéhosi podivného muže. Situaci nezlepší ani fakt, že konkurs má zanedlouho začít. Sora se ovšem nepřízní osudu nenechá rozhodit, s využitím svého talentu získá zavazadla zpět a s pomocí jednoho ze strážníků do Stage dorazí. Kvůli pozdnímu příchodu je však vyzvána, ať se vrátí zpět do Japonska. A tento pokyn jí dá člověk, kterého viděla při prvním shlédnutém představení. Člověk, k němuž vzhlížela, obdivovala ho a toužila stát mu během představení po boku. Největší akrobatická hvězda, Layla Hamilton.
Je jasné, že Sora Kaleido stage neopustí, právě naopak. Příběh nám ukazuje její boj o pozici v souboru, nalézání nových přátel i protivníků, pak i první výstupy na jevišti, stoupání i pády. To všechno se prolíná s mnoha drobnějšími momenty, díky kterým poznáváme povahu a chování nejenom Sory, ale mnoha dalších postav. Dozvídáme se, kdo byl ten tajemný muž, obdivující Sořinu postavu. Znovu se také setkáme s oním policistou, samozřejmě s Laylou a jejím partnerem Yurim a se spoustou dalších a dalších lidí, které Sora na své cestě poznává.
Na seriálu však zaujme i to, že ačkoliv sledujeme okolí jen jednoho člověka a prostředí se nám moc nemění, nenudíme se. Ano, nemusíme řešit složité zápletky a propracované vztahy mezi lidmi, ale příběh působí uceleně a jednotlivé prvky do sebe zapadají. Také se nestane, že bychom okamžitě odhalili charakter všech postav a mohli předpokládat jejich jednání. Postavy se během seriálu vyvíjejí a mění, dočkáme se nejednoho překvapení. I sama Sora několikrát zapochybuje, ale vždy vynaloží veškeré své nadšení a energii, aby se na svou cestu vrátila a dorazila k vytouženému cíli. Což je další plus seriálu - pokud vás nenaplní dobrou náladou a pozitivním myšlením, určitě ve vás alespoň vzbudí úsměv. Úsměv nad nezdolnou snahou, touhou bojovat a vírou v sebe a v budoucnost. Vírou ve schopnost stát se opravdovou Kaleido star.

imagebam.com

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.